Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı
Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı
Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı
Resim – İş Eğitimi Ana Bilim Dalı
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Biyoloji Eğitimi Ana Bilim Dalı
Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
Zihin Engelliler Eğitimi Ana Bilim Dalı
Özel Yetenekliler Eğitimi Ana Bilim Dalı
Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı
Bugünün ve geleceğin öğretmenlerini; bugünün olduğu kadar geleceğin dünyasının da başarı koşullarını kavramış, toplumsal hayatın aktif üyesi, yenilikçi, özgüven sahibi, milli ve manevi değerlerin bilincinde bireyler olarak yetiştirmek, bunun için gerekli olan yöntemleri aramak, uygulamak, en nitelikli öğrenme materyalleri ve metotları ile hayat boyu öğrenmeyi toplumda sürekli kılmak ve sürekli olarak yenilenmektir.
Öğretmenlik davranışlarını kavramış, uygun öğretme yaklaşımını seçebilen, öğrencileri öğrenmeye güdüleyebilen, öğrenme kuramlarının bilincinde olan ve eğitim etkinliklerinde öğrenciyi merkeze alan, kaynak arayan, güçlükleri, sorunları görebilen, disiplinler arası bağlantılar kuran mesleki uygulamalar ve bireysel uğraşılar üzerinde danışmanlık yapan, mesleğe hazırlıkta öğrencilere yardımcı olan, geleceğe yönelik süreçlerde yorumlar yapabilen ve eldeki temel bilgilerden yararlanabilen güçlü yarınlar için; okuyan, düşünen, sorgulayan, kendini ifade edebilen, sporu, sanatı ve bilimi yaşam tarzı hâline dönüştüren, gelişmelere açık, farklılıklara saygılı, yenilikçi, etik değerlere bağlı; karar süreçlerine katılan, kaynakları etkili değerlendiren, çevreye duyarlı, öz güveni yüksek, mutlu, sağlıklı, güçlü günümüzün ve geleceğin öğretmenlerini yetiştirmektir.