Anabilim Dalları | Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı |
Misyon | Eğitim Bilimleri Bölümü olarak misyonumuz, (1) Eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitim programları ve öğretim, eğitim yönetimi ve denetimi, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanlarında uzman yetiştirmek, (2) Ulusal ve uluslararası düzeyde işbirliği geliştirerek, bilimsel etkinlikler düzenlemek ve bilimsel araştırmalar yapmak, (3) Öğretmen yeterliliklerini dikkate alarak nitelikli öğretmenler yetiştirmek. |
Vizyon | Eğitim Bilimleri Bölümü olarak vizyonumuz, öğretmenlik mesleği alanında güncel bilgileri takip eden, yeni bilgiler üreten ve bu bilgileri kendi mesleği ile ilişkilendirebilen niteliklere sahip çeşitli alt alanlarda uzmanların yetiştirilmesidir. |
Bölüm Başkanı: | Prof. Dr. Mehmet CANBULAT
Tel: 0(242) 310 6943 |
Bölüm Başkan Yardımcısı: | Doç.Dr. Süleyman KARATAŞ
Tel: 0(242) 227 4609 |
Yürütülen Lisans Programları | Rehberlik ve psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Yürütülen Y.Lisans ve Doktora Programları | Eğitim Programları ve Öğretimi Yüksek Lisans Programı Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Eğitim Yönetimi Doktora Programı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Tezsiz Yüksek Lisans Programı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Tezli Yüksek Lisans Programı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı |
Bugünün ve geleceğin öğretmenlerini; bugünün olduğu kadar geleceğin dünyasının da başarı koşullarını kavramış, toplumsal hayatın aktif üyesi, yenilikçi, özgüven sahibi, milli ve manevi değerlerin bilincinde bireyler olarak yetiştirmek, bunun için gerekli olan yöntemleri aramak, uygulamak, en nitelikli öğrenme materyalleri ve metotları ile hayat boyu öğrenmeyi toplumda sürekli kılmak ve sürekli olarak yenilenmektir.
Öğretmenlik davranışlarını kavramış, uygun öğretme yaklaşımını seçebilen, öğrencileri öğrenmeye güdüleyebilen, öğrenme kuramlarının bilincinde olan ve eğitim etkinliklerinde öğrenciyi merkeze alan, kaynak arayan, güçlükleri, sorunları görebilen, disiplinler arası bağlantılar kuran mesleki uygulamalar ve bireysel uğraşılar üzerinde danışmanlık yapan, mesleğe hazırlıkta öğrencilere yardımcı olan, geleceğe yönelik süreçlerde yorumlar yapabilen ve eldeki temel bilgilerden yararlanabilen güçlü yarınlar için; okuyan, düşünen, sorgulayan, kendini ifade edebilen, sporu, sanatı ve bilimi yaşam tarzı hâline dönüştüren, gelişmelere açık, farklılıklara saygılı, yenilikçi, etik değerlere bağlı; karar süreçlerine katılan, kaynakları etkili değerlendiren, çevreye duyarlı, öz güveni yüksek, mutlu, sağlıklı, güçlü günümüzün ve geleceğin öğretmenlerini yetiştirmektir.