Kuruluş Yılı: |
1998 / 1999 Eğitim Öğretim Yılı |
Amacı: | Anabilim dalımızın amacı lisans ve lisansüstü öğrencilerin ihtiyaç duyduğu ölçme ve değerlendirme, araştırma ve istatistik becerilerini kazandırarak nitelikli birer öğretmen olarak yetişmelerine katkı sağlamaktır. Ayrıca eğitim araştırmalarının gerektirdiği ölçme ve değerlendirme alanında donanımlı, disiplinler arası çalışmalara katkı sağlayabilecek bireyler yetiştirmektir. |
Misyon: | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin kuram ve uygulamasına katkı sağlamak. |
Vizyon: | Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında ,ulusal ve uluslar arası düzeyde öncü bir role sahip olmak. |
Anabilim Dalı Başkanı: | Doç. Dr. Bayram BIÇAK
Tel: 0 (242) 227 4400 / 4616 |
Anabilim Dalı Sekreteri: | |
Yürütülen Programlar: |
Lisans Programı: Yok
Yüksek Lisans: Var Doktora : Yok |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Öğretim Elemanları
Doç. Dr. Bayram BIÇAK | bayrambicak@yahoo.com | 0 (242) 227 4400 / 4616 |
Yrd. Doç. Dr. Alper SİNAN | 0(242) 227 4628 | |
Yrd. Doç. Dr. Güçlü ŞEKERCİOĞLU | guclu_s@yahoo.com | 0(242) 227 4400 / 4641 |
Yrd. Doç. Dr. Hakan KOĞAR | 0(242) 227 4400 / 6079 | |
Arş. Gör. Gizem UYUMAZ | gizemuyumaz@gmail.com | 0 (242) 227 4400 / 4645 |
Kuruluş Yılı: |
2008-2009 Eğitim Öğretim Yılı |
Amacı: | Eğitim Programları ve Öğretim süreçlerini geliştirme, uygulama ve değerlendirme uzmanları yetiştirmek. |
Misyon: | Misyonumuz, Eğitim Programları ve Öğretim alanında, bilgi üretmek uyarlamak, bütünleştirmek ve yayılmasını sağlayacak eğitimi vermektir. Bu misyonun özgün unsurları verilen yüksek lisans programının temelini oluşturur. Bu misyonun gerçekleştirileceği alanlar aşağıdadır:
Temel Eğitim: Problem çözme yeteneğine sahip, bilgiye ulaşmayı bilen, bağımsız karar verebilme özelliği olan eğitim programları ve öğretim alanında uzman mezun etmek. Gelişen ülke ve dünya isteklerine uyum sağlayan, kazandığı bilgilerin sentezinden, yorum yapabilme yeteneğine sahip eğitim araştırmacıları yetiştirmek Mesleki Eğitim: Mezunları ve öğrencileri, toplumsal sorunları çözmeye ve üretilecek ürünleri gelişen ülke ve dünya isteklerine uygun, eğitim ve öğretim hizmetlerinde çağdaş insan yetiştirmeye yönelik olguda, bilimin çağı yakalamada önemini kavramış olarak yetiştirmek. Araştırmacı Eğitimi: Ülkenin ve dünyanın, eğitimle ilgili temel sorunlarına çözüm arayan, geleceğin akademisyen altyapısını oluşturmak. Öğrencileri akademik ve araştırma kariyerine hazırlamak. Eğitimde Önderlik: Alanında lider, belirleyici ve değişime öncülük edici eğitim araştırmacıları ve uzmanlar yetiştirmek. |
Vizyon: | Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalının vizyonu, eğitim bilimi ve araştırmalarına yeni fırsatlar yaratmak, alanında öncü, sorunların çözümünde araştırma ve incelemenin önemini vurgulayıcı, bir rol üstlenmektir. |
Anabilim Dalı Başkanı: | Prof.Dr. Günseli ORHON
Tel: 0(242) 310 6943 |
Anabilim Dalı Sekreteri: | |
Toplam Öğrenci Sayısı: | Lisans Programı: yok
Yüksek Lisans Programı: var Mezun Öğrenci: 13 Mevcut öğrenci: 54 Doktora Programı: var (2015-2016 öğretim yılından itibaren öğrenci alacak) |
Mezunların İş Olanakları: | Mezun olan öğrenciler eğitim-öğretim kurumlarında çalışabilir.
– Özel / kamu kurum ve kuruluşların ARGE, Planlama ve Değerlendirme alanlarında çalışabilir. |
Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Öğretim Elemanları
Prof.Dr. Şerafettin KARAKAYA | kseref@akdeniz.edu.tr | 0(242) 310 6943 |
Prof.Dr. Günseli ORHON | gunselioral@akdeniz.edu.tr | 0(242) 310 2076 |
Arş. Gör. Abdülkadir KURT | abdulkadirkurt@akdeniz.eedu.tr | Dahili: 4631 |
Arş. Gör. Muhammed AKINCI | muhammedakinci@akdeniz.edu.tr | Dahili: 4630 |
Kuruluş Yılı: |
2001/2002 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı |
Amacı: | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Programının iki temel amacı vardır: (1) Eğitim yöneticilerinin, denetmenlerinin ve bu alanlarda lisansüstü eğitim almak isteyen adayların bilimsel disiplin altında yetiştirilmelerini sağlamak, (2) Yüksek lisans tezleri ve dönem projeleri ile eğitim yönetimine ve denetimine ilişkin sorunları saptamak; yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde çözüm önerileri geliştirmek. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Doktora Programının amaçları şöyle özetlenebilir: (1) Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki kurumlara eğitim yöneticisi ve eğitim denetçisi yetiştirmek, (2) Üniversitelerin ilgili bölümlerinde Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında uzmanlaşma sağlayarak, özgün, akademik-bilimsel araştırma yapabilecek, sosyal sorunlara teorik ve pratik anlamda çözüm üretebilecek ve/veya istihdam edildiği alanda profesyonel bir yaklaşım ve özgüvenle mesleğini icra edecek nitelikte öğretim elemanı, araştırmacı ve/veya uzman meslek elemanı yetiştirmek, (3) Akademik ve hizmet içi eğitim, seminer, kurs vb. aracılığıyla Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda çalışan öğretmen, yönetici ve denetçilerin mesleki yeterliklerini artırmak, (4) Eğitim alanı dışındaki resmi ve özel kurumların, eğitim ve AR-GE birimlerinin gereksinim duydukları uzmanları yetiştirmek. Yapılacak özgün araştırmalarla eğitim yönetimi ve denetimi alanına ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel katkı sağlamak.Misyon: Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalının misyonu, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim vermek, temel ve uygulamalı araştırmalar yapmaktır. Biz, özellikle yirmi birinci yüzyılın gerektirdiği donanıma sahip, kuram ile uygulamayı birleştirebilen eğitim liderleri yetiştirmek için varız. |
Misyon: | Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalının vizyonu, özellikle Akdeniz Bölgesi için olmak üzere 21. yüzyılın gerektirdiği eğitim liderlerini yetiştiren ve yürüttüğü araştırma projeleriyle uluslararası tanınırlığı olan bir lisansüstü eğitim merkezi haline gelmektir. |
Vizyon: | Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında ,ulusal ve uluslar arası düzeyde öncü bir role sahip olmak. |
Anabilim Dalı Başkanı: | Prof.Dr.İlhan GÜNBAYI
Tel: 0 (242) 310 2135 |
Anabilim Dalı Sekreteri: | |
Yürütülen Programlar: |
Lisans Programı: Lisans programı bulunmamaktadır. Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezli Yüksek Lisans Programı: 32 öğrenci. Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı: 18 öğrenci. Eğitim Yönetimi ve Denetimi Doktora Programı: 5 öğrenci. |
Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Elemanları
Prof. Dr. Mualla (BİLGİN) AKSU | muallaaksu@akdeniz.edu.tr | 0 (242) 310 2104 |
Prof. Dr. İlhan GÜNBAYI | igunbayi@akdeniz.edu.tr | 0 (242) 310 2135 |
Doç. Dr. Ali SABANCI | alisabanci@akdeniz.edu.tr | 0 (242) 310 2077 |
Doç. Dr. Kemal KAYIKÇI | kemalkayikci@akdeniz.edu.tr | 0 (242) 310 2079 |
Doç. Dr. Çiğdem APAYDIN | cigdemapaydin@akdeniz.edu.tr | 0 (242) 227 4400 / 4632 |
Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ | skaratas@akdeniz.edu.tr | 0 (242) 227 4400 / 4609 |
Yrd. Doç. Dr. Türkan AKSU | turkanaksu@akdeniz.edu.tr | 0 (242) 227 4400 / 4608 |
Uzm. Gamze KASALAK | gamzekalagan@akdeniz.edu.tr | 0 (242) 227 4400 / 4650 |
Arş. Gör. Gülnar ÖZYILDIRIM | gulnarozyildirim@gmail.com | 0 (242) 227 4400 / 4636 |
Kuruluş Yılı: |
|
Amacı: | |
Misyon: | |
Vizyon: | |
Anabilim Dalı Başkanı: | Prof.Dr. Demet EROL
Tel: 0 (242) 310 2136 |
Anabilim Dalı Sekreteri: | |
Yürütülen Programlar: | Lisans Programı: Var
Yüksek Lisans: Var Doktora : Yok |
Mezunların İş Olanakları: |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Öğretim Elemanları
Prof. Dr. Demet EROL | demetongen@akdeniz.edu.tr | 0(242) 310 2072 |
Doç.Dr.Sakine Gülfem ÇAKIR | glfmcakir@gmail.com | 0(242) 310 6626 |
Yrd. Doç. Dr. Arzu TAŞDELEN KARÇKAY | 0(242) 310 4615 | |
Yrd. Doç. Dr. Defne YILMAZ | defney@akdeniz.edu.tr | 0(242) 310 2134 |
Öğr.Gör.Seval APAYDIN | sevalapaydin@akdeniz.edu.tr | 0 (242) 227 4400 / 4657 |
Arş.Gör. Merve TÜRK | pdr.merveturk@gmail.com | 0 (242) 227 4400 / 4640 |
Bugünün ve geleceğin öğretmenlerini; bugünün olduğu kadar geleceğin dünyasının da başarı koşullarını kavramış, toplumsal hayatın aktif üyesi, yenilikçi, özgüven sahibi, milli ve manevi değerlerin bilincinde bireyler olarak yetiştirmek, bunun için gerekli olan yöntemleri aramak, uygulamak, en nitelikli öğrenme materyalleri ve metotları ile hayat boyu öğrenmeyi toplumda sürekli kılmak ve sürekli olarak yenilenmektir.
Öğretmenlik davranışlarını kavramış, uygun öğretme yaklaşımını seçebilen, öğrencileri öğrenmeye güdüleyebilen, öğrenme kuramlarının bilincinde olan ve eğitim etkinliklerinde öğrenciyi merkeze alan, kaynak arayan, güçlükleri, sorunları görebilen, disiplinler arası bağlantılar kuran mesleki uygulamalar ve bireysel uğraşılar üzerinde danışmanlık yapan, mesleğe hazırlıkta öğrencilere yardımcı olan, geleceğe yönelik süreçlerde yorumlar yapabilen ve eldeki temel bilgilerden yararlanabilen güçlü yarınlar için; okuyan, düşünen, sorgulayan, kendini ifade edebilen, sporu, sanatı ve bilimi yaşam tarzı hâline dönüştüren, gelişmelere açık, farklılıklara saygılı, yenilikçi, etik değerlere bağlı; karar süreçlerine katılan, kaynakları etkili değerlendiren, çevreye duyarlı, öz güveni yüksek, mutlu, sağlıklı, güçlü günümüzün ve geleceğin öğretmenlerini yetiştirmektir.