PROJEYE KABUL EDİLEN ADAYLARIN LİSTESİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ.
Proje Yürütücüsü
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı
hakankogar@akdeniz.edu.tr
Düzenleme Kurulu |
Bilim Kurulu |
Yerel Düzenleme Kurulu |
Doç. Dr. Hakan KOĞAR Akdeniz Üniversitesi Prof. Dr. Selahattin GELBAL Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Halil YURDUGÜL Hacettepe Üniversitesi Doç. Dr. Beyza AKSU DÜNYA Bartın Üniversitesi Doç. Dr. Erkan Hasan ATALMIŞ Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Doç. Dr. Güçlü ŞEKERCİOĞLU Akdeniz Üniversitesi
|
Prof. Dr. Bayram BIÇAK Akdeniz Üniversitesi Prof. Dr. Halil YURDUGÜL Hacettepe Üniversitesi Prof. Dr. Selahattin GELBAL Hacettepe Üniversitesi Doç. Dr. Beyza AKSU DÜNYA Bartın Üniversitesi Doç. Dr. Erkan Hasan ATALMIŞ Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Doç. Dr. Esin YILMAZ KOĞAR Niğde Ömer Halis Demir Üniversitesi Doç. Dr. Güçlü ŞEKERCİOĞLU Akdeniz Üniversitesi Doç. Dr. Hakan KOĞAR Akdeniz Üniversitesi Doç. Dr. Önder SÜNBÜL Mersin Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Fatma BAYRAK Hacettepe Üniversitesi |
Doç. Dr. Hakan KOĞAR Akdeniz Üniversitesi Prof. Dr. Bayram BIÇAK Akdeniz Üniversitesi Doç. Dr. Güçlü ŞEKERCİOĞLU Akdeniz Üniversitesi Arş. Gör. İbrahim Hakkı TEZCİ Akdeniz Üniversitesi Arş. Gör. Burak ASMA Akdeniz Üniversitesi
|
Eğitmenler |
||
Prof. Dr. Bayram BIÇAK Prof. Dr. Halil YURDUGÜL Prof. Dr. Selahattin GELBAL Doç. Dr. Beyza AKSU DÜNYA |
Doç. Dr. Erkan Hasan ATALMIŞ Doç. Dr. Esin YILMAZ KOĞAR Doç. Dr. Güçlü ŞEKERCİOĞLU Doç. Dr. Hakan KOĞAR |
Doç. Dr. Önder SÜNBÜL Dr. Öğr. Üyesi Fatma BAYRAK Arş. Gör. İbrahim Hakkı TEZCİ Arş. Gör. Burak ASMA |
ETKİNLİK PROGRAMI
Etkinliğin Amacı
Teknoloji günümüzde her alanda olduğu gibi eğitim de vazgeçilmez hale gelmiştir. 2019 Aralık ayında Çin’de başlayan ve bütün dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınıyla birlikte teknolojinin eğitimde yeri ve önemi daha da anlaşılır hale gelmiş, yakın hissedilmiştir (Yılmaz, 2021). Her ne kadar hazırlık olarak sürece dahil olunsa da devam eden salgın koşulları ve karantina şartları nedeniyle sürece uyum sağlamaya çalışılmıştır. Uzaktan eğitim ve harmanlaştırılmış eğitim teknikleriyle süreç etkili ve sağlıklı bir şekilde yürütülmeye çalışılmıştır. Eğitim-öğretim uygulamaları konusunda belirli aşamalar kaydedilirken eğitimin temel kavramlarından biri olan ölçme ve değerlendirme uygulamalarında birtakım sınırlılık yaşanmış, bu durum alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri kullanılarak büyük ölçüde giderilmiştir (Kolcu, Demir ve Kolcu, 2020). Ancak salgın süreciyle yakından şahit olduğumuz bu durum, sağladığı kolaylıklar ve sunduğu fırsat açısında salgın sonrası dönem için de önemli hale gelmiştir. Çevrimiçi ölçme ve değerlendirme uygulamaları öğrencilere sunduğu yer ve zaman kolaylığının yanı sıra öğretmenler ve kurumlar için bazı kolaylıklar sağlamıştır. Çevrimiçi ölçme ve değerlendirme uygulamalarının sağladığı en önemli kolaylıklardan değerlendirme sonuçlarının hızlı ve güvenli şekilde sağlanması ve uygulamaya ilişkin istatistiklerin hazır bir şekilde sunulması olmuştur (Alrewais, Wills ve Wald, 2018). Bu sayede öğretmenler hem sınav değerlendirmelerini hızlı bir şekilde gerçekleştirmiş hem de uygulamalara ilişkin istatistikleri elde ederek uygulamanın geliştirilmesi gereken yönlerini öğrenme fırsat elde etmiştir. Çevrimiçi ölçme ve değerlendirme uygulamalarının kurumlara sağladığı kolaylık ise tasarruf konusunda olmuştur (Hargis ve Lu, 2021). Bu tasarruflar materyal ve insan gücü olmak üzere iki şekilde gerçekleşmiştir. Sınavların çevrimiçi olarak yapılması kâğıt ve basım materyali ve sınavların yürütülmesi için gerekli olan insan gücü açısından önemli tasarruf sağlamıştır (Hargis ve Lu, 2021).
Çevrimiçi ölçme ve değerlendirme uygulamalarının Covid-19 salgını da etkisiyle hızlı bir şekilde sisteme entegre edilmesi ileriki yıllar için de önemli bir adım olarak görülmektedir. Bu kapsamda, çevrimiçi ölçme ve değerlendirme uygulamalarının yaygınlaştırılması, sistemden yararlanan paydaşların yeterliliklerinin arttırılması gereklilik arz etmektedir. Öğrenci, öğretmen ve yönetici üçgeninde bütün paydaşların bu alandaki yeterliliklerinin arttırılması, bu uygulamaların geleceği için önemi yadsınamaz bir gerçektir. Halihazırda gerek ulusal gerekse uluslararası alanda çalışmalar yürütülmekte, farklı örneklem ve çalışma gruplarıyla çevrimiçi eğitim öğretim faaliyetleri ve ölçme ve değerlendirme uygulamalarının durumu ortaya konulmaktadır. Nitel, nicel ve karma araştırma desenleri uygulanarak elde edilen bu veriler, sistemin geliştirilmesi, sistemde aksayan yönlerin giderilmesi ve etkili bir süreç yönetiminin gerçekleştirilmesine katkı sağlamaktadır. Bu çalışmalara ek olarak yürütülecek araştırmalarda sürecin betimsel olarak değerlendirilmesi ve ihtiyaç analizinin ortaya konmasının yanı sıra sistemden yararlanan paydaşların eğitimine, farklı tekniklerin sisteme entegrasyonu konusunda uygulama becerilerinin geliştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır.
Etkinliğin Kapsamı
Bu projede, lisansüstü eğitimine devam eden katılımcıların çevrimiçi ölçme ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Proje kapsamında, Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerindeki yükseköğretim kurumlarında eğitimlerine devam eden öğrenciler eğitimlere katılacaktır.
Katılımcılar ve Başvuru Kriterleri
Projede yer alacak katılımcıların seçiminde aşağıdaki ölçütler dikkate alınacaktır:
- Bu proje eğitim bilimleri alanında lisansüstü eğitimine devam eden bireyler için planlanmıştır. Bu nedenle farklı alanlardan yapılan başvurular dikkate alınmayacaktır.
- Proje kapsamında halihazırda lisansüstü eğitimine devam eden 24 öğrenci katılımcı olarak seçilecektir.
- Katılımcıların dağılımında kadın-erkek ve branş sayısının birbirine yakın olmasına dikkat edilecektir.
- Projenin yaygınlaşmasına katkıda bulunmak amacıyla katılımcıların farklı üniversitelerden ve farklı coğrafi bölgeden olmasına dikkat edilecektir. Bir yükseköğretim kurumundan en fazla iki katılımcı projeye dâhil edilecektir.
- Daha önce 2237-A Kodlu herhangi bir projeye katılmayan öğrencilere öncelik verilecektir.
- Daha önce herhangi bir TÜBİTAK projesine başvurup seçilmiş ancak geçerli mazereti olmaksızın veya başvuru takvimine uygun olarak feragat bildirisi yapmaksızın katılım sağlamamış öğrencilerden motivasyon mektubu istenecektir. Bu öğrencilerin proje grubuna dâhil edilip edilmeyeceklerine mektuplara göre karar verilecektir.
- Proje katılımcısı olarak belirlenecek asil listede yer alan öğrencilerin projeye katılım sağlayamadığı durumlarda yedek katılımcı listesi oluşturulacak ve listeden sırasıyla katılımcı kabul edilecektir.
BAŞVURU FORMU
Etkinlik Yeri
Etkinlik çevrim içi (online) olarak düzenlenecektir.
Son güncelleme : 25.01.2023 22:30:07