Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim elemanlarının 2025 yılı ilk yarıyılı araştırma alanındaki başarıları aşağıda listelenmiş olup, başarıda emeği geçen akademisyenlerimizi ve paydaşlarımızı tebrik ederiz.
Duyuruya eklenen çalışmalar öğretim elemanlarımızın https://forms.gle/pmvWRQrRpMtbhczNA bağlantısındaki form aracılığıyla yaptıkları beyanları doğrultusunda sınırlandırılarak belirlenmiştir.
Eğitim Fakültesi Dekanlığı
2025 yılı SCI-Expanded, SSCI ve AHCI kapsamındaki ilk %10’luk kategorideki dergilerde yayımlanmış özgün araştırma/derleme makaleleri
DOÇ. DR. BİLAL ŞİMŞEK, Türkçe Eğitimi ABD. Examining the effect of augmented reality experience duration on reading comprehension and cognitive load. Education and Information Technologies.
https://doi.org/10.1007/s10639-024-12864-z
DOÇ. DR. BİLAL ŞİMŞEK, Türkçe Eğitimi ABD. Technology-assisted vocabulary learning for preschool children: a meta-analysis. Computer Assisted Language Learning.
https://doi.org/10.1080/09588221.2025.2507181
2025 yılı SCI-Expanded, SSCI ve AHCI kapsamındaki Q1 kategorisindeki dergilerde yayımlanmış özgün araştırma/derleme makaleleri
ÖĞR. Ü. NESRİN EMRE, Fen Bilgisi Eğitimi ABD. Synergistic impacts of dietary supplementation of taurine, lysine and methionine in low fish meal diets on the growth performance, health status and liver histopathology of meagre (Argyrosomus regius). Animal Feed Science and Technology.
https://doi.org/10.1016/j.anifeedsci.2025.116527
2025 yılı SCI-Expanded, SSCI ve AHCI kapsamındaki Q2 kategorisindeki dergilerde yayımlanmış özgün araştırma/derleme makaleleri
PROF. DR. HAKAN KOĞAR, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ABD. The Mediating Role of Academic Resilience and Cognitive Test Anxiety in the Association Between Smartphone Addiction and Academic Achievement. Brain and Behavior.
https://doi.org/10.1002/brb3.70800
PROF. DR. HAKAN KOĞAR, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ABD. Network analysis of academic achievement and psychological characteristics of secondary school adolescents. Cambridge Prisms: Global Mental Health.
https://doi.org/10.1017/gmh.2025.17
DOÇ. DR. BİLAL ŞİMŞEK, Türkçe Eğitimi ABD. The effects of virtual reality and augmented reality technologies on students’ story retelling performance. PLoS One.
https://doi.org/10.1371/journal.pone.0323445
DOÇ. DR. FURKAN ÖZEN, Fen Bilgisi Eğitimi ABD. Integration of X-ray Crystallography, Density Functional Theory (DFT), and -Photophysical Studies to Understand Aggregation-Induced Enhanced Emission (AIEE) in Dimethoxy Acrylonitrile Derivatives with Donor-Acceptor and Donor-Donor Structures. Journal of Molecular Structure.
https://doi.org/10.1016/j.molstruc.2025.141451
DOÇ. DR. FURKAN ÖZEN, Fen Bilgisi Eğitimi ABD. Experimental and Theoretical Investigation of the Electronic, Optical, and Structural Properties of 2–(3, 5–Bistrifluoromethylphenyl)–3–(4–Methoxyphenyl) acrylonitrile for Photonic Applications. Physica Status Solidi.
https://doi.org/10.1002/pssa.202400906
DOÇ. DR. FURKAN ÖZEN, Fen Bilgisi Eğitimi ABD. Crystal Structure-Activity Relationship of Some MeO Phenylacrylonitriles: Dual Antimicrobial-Cytotoxic Effects and in Silico Perspectives. ChemistryOpen.
https://doi.org/10.1002/open.202500280
DOÇ. DR. FURKAN ÖZEN, Fen Bilgisi Eğitimi ABD. Photophysical insights into TFHA-OP: Optimizing optical performance through solvent and film thickness control. Physica B: Condensed Matter.
https://doi.org/10.1016/j.physb.2025.417524
DOÇ. DR. FURKAN ÖZEN, Fen Bilgisi Eğitimi ABD. Optimizing 3-MeO-BTFMAN Thin Films: Structural Insights and Photonic Performance for Advanced Optoelectronic Applications. Journal of Molecular Structure.
https://doi.org/10.1016/j.molstruc.2025.141793
ÖĞR. GÖR. DR. ABDULLAH ÇİFTÇİ, Zihin Engellilerin Eğitimi ABD. A socio-political critique of educational technology and the digital reshaping of pedagogy. Educational Philosophy and Theory.
https://doi.org/10.1080/00131857.2025.2562208
ARŞ. GÖR. MELİKEGÜL BEDİR, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD. The Relationship Between Parent Irrational Belief and Parenting Stress: Serially Mediator Role of Parent Emotion Regulation Strategies. Psychology Reports.
http://doi.org/10.1177/00332941251347239
2025 yılı SCI-Expanded, SSCI ve AHCI kapsamındaki Q3 kategorisindeki dergilerde yayımlanmış özgün araştırma/derleme makaleleri
PROF. DR. HAKAN KOĞAR, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ABD. Do Gender and Social Support Matter in the Associations between Loneliness, Resilience, and Psychological Distress?. Psihologija.
https://doi.org/10.2298/PSI221121016K
Yukarıdaki indeksler dışında, 2025 yılı TÜBİTAK UBYT listesinde bulunan dergilerde yayımlanmış makaleleri
PROF. DR. TUĞBA SARI, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD. Building Resilience Through a Self-Help Psychoeducation Program Based on Positive Psychotherapy: A Pilot Study with Young Adults in Türkiye. Adversity and Resilience Science.
https://doi.org/10.1007/s42844-025-00164-5
PROF. DR. TUĞBA SARI, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD. Utilizing Live Online Technology for Mental Health: The Effect of a Self-Compassion Group Program on Reducing Psychological Distress in University Students. Journal of Technology in Behavioral Science.
https://doi.org/10.1007/s41347-025-00550-x
Son güncelleme: 20.10.2025 12:07:30